Bidé?

Som ingen vet befinner jag mig nu i norra Spanien. fråga mig icke varför eller hur vi kom hit. Men nu är vi här. Spanien är precis så som man kan tror att Spanien är... fullt med spanjorer.

I ett tappert försök att inmundiga lite kultur i Spanien begav jag och 1:e Maskinisten oss iväg på en expedition. Jag ska inte säga att det var en svår strapats för jämfört med riktiga äventyr så som; åka till månen, riva ost med tårna eller paddla amzonas i sin egen förhud så var detta en flygskit i storlek. Likväl utan att kunna ett ord mer än cerveja, vilket är portugisiska och betyder öl, begav vi oss iväg.


Vad är då det första man behöver för att ta sig från oljeraffinaderi till stad? Jo en taxi. Eftersom vi ingen taxi hade lyckades vi övertala grindvakten att hans kusin skulle köra oss. Detta utan ett enda ord som båda parter förstod. Men det visade sig snart att kusinen inte hade för avsikt att leva så länge i familjen. Utan hans främsta mål var att köra så fort han kunde samtidigt som han pratar spanska med sina passagerare. Fortfarande förstod jag inget.


Väl inne i El Ferrol (som ligger en bit från La Coruna) lyckades vi fixa våra ärenden och inte göra bort oss för mycket. Det var väl här jag gjorde en av årtiondets största fynd. I en möbelaffär mitt inne i staden så såldes en fåtölj som inte bara var en fåtölj.


Fåtöljen fick mig att minnas ett samtal som Micke hade med mig för ett par dagar sen. Vad är en bidé. Vem använder dem, kan man fortfarande köpa någon?  Svaren är som alla vet. Bidéer används av lata människor och anhängare av Greenpeace som inte vill använda papper för de föredrar den naturliga känslan av att använda händerna till att avlägsna fekalierna. På frågan om man kan köpa en idag? Ja det kan man! Det är tydligen hur inne som helst med att ha en bidé.


Så på en gata i El Ferrol fanna alltså något för den som både vill ha kakan och vill kakka där man sitter:

Skitstol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0