Knarka på jobbet!

Den första bilden här är bara för att visa hårt jag verkligen jobbar. Som lite grus i alla vårdbiträdens ögon.





I förra veckan blev vi tvingade att titta på film. I vanliga fall tittar vi på en hel del vuxenfilm, men det gör vi var för sig. Nu var det gruppvisning, pålagt från rederiets sida att vi skulle utbildas. Och utbildning för en havsarbetare är som ett rakblad i händerna på en EMO tonåring.


Utbildningsområdet var dock inga nyheter. Knark och alkohol. Det visades bilder på farliga preparat och hur man fick i sig dem och hur kul man hade med dem. Självaste Chris Ryan hade huvudrollen. Vem är Chris Ryan? Men va fan! Han är ju snubben som skulle få självaste Chuck Norris att darra. Han skrev en bok om hur han jagad av irakiska fåraherdar i flera dagar vistades i öknen. Skittuff med andra ord. Men i den här filmen hade han en lite mer... vad ska jag kalla det... mesig attityd. Han lallade runt och frågade gamla oljearbetare om de tyckte det var kul att sniffa heroin på arbetstid. Det tyckte ingen.

Efter filmen var där ett quiz. Jag hade flest rätt. Fick inte ens ett grattis.

Vadå? det var chris Ryan som gjort filmen. Måste vara kick ass.


Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis

2008-08-19 @ 21:18:50
Postat av: William Wood

Alltid dessa skitiga fötter. En ny smoking policy hjälper inte mot norrmän som röker gamla däck, men fothygien borde verkligen få en egen policy. Har latexhandskar när jag jobbar med radarn....

2008-08-20 @ 20:12:28
URL: http://williamwood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0