Konstiga lappar ombord Vol 4 Norge

Innan jag åkte ut frågade min dyra moder om jag tyckte det skulle bli kul att åka iväg. Ja mamma lika kul som att få slag på pungen av en yxmördare. Men för att göra mig lite gladare sa hon att jag kunde ju skriva en bok om hur det är att segla med norrmän. Jag funderade på förslaget en stund ( 2 sec). Sen insåg jag att det skulle bli en lika stor succé som när Björn Hellberg får stånd under tennisveckan i Båstad.


Skit i boken. De små smulor av norsk kultur som slängs i ansiktet på mig varje dag i form av "svenskvitsar"  och frågor som "Är alla i Sverige lika dumma i huvudet som du?"   


Så här kommer då Konstiga lappar Volym 4, på norska.


För er som har varit med sedan början är detta inga problem. Men för er som tror att man har läst mycket tung litteratur bara för att man har glott på baksidan av en Tolstoj på bibblan eller läst sidan 316 i Grottbjörnens Folk så tycker jag att ni ska gå till Konstiga lappar Vol 1.


Lapp nummer 4

Det första man ser när man stiger in på Randgrid är denna uppmaning att använda det som vi vanliga människor förknippar med sjukhus. Såna här blå överdragsstrumpor till skorna. På detta sätt blir städningen mindre plågsam och jag gör än mer bort mig när jag oftast glömmer ta av mig dem när jag går ut. Mycket nöje på den norska avbytarbänken när detta händer.


Svenske skor

Lappen ges följande betyg:
Belägenhet:  4,5 På huvudingången mitt i ögonhöjd. 
Information:  2     Klart budskap, men på norska. Kan förklaras av att det finns mycket norrmän här.
Utseende:     3     En kladdigt nerskriven lapp. Hafsverk vinner inga priser.
Helhetsbetyg: 3,2
Motivering: Grundregeln för att lyckas med ett meddelande är tre viktiga ingredienser. 1. Vad vill jag. 2 Vem är jag. 3 Vad blir konsekvenserna om du inte gör det.  Men i detta fallet gör jag ett undantag för att lappen är utformad som en trevlig fråga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0