Mannen på bilden...

Det är mer än jag ombord som bloggar. Min kollega Micke bloggar under Havsgurkan. Sen Bloggar en matros som åkte hem för en vecka sedan. Detta var dock skönt. Det är väldigt känsligt att klaga på tjejer till sjöss. Man hamnar lätt i lägen där man kan bli anklagad för både det ena och det andra. Sen sägs det också alltid att tjejer inte får samma chans som killar. Nej, kanske inte. Men jag brukar försöka att behandla alla lika illa. Jag har seglat med tjejer i alla befattningar, som skeppare, styrmän, matroser, flottister, signalister osv.  Det är precis som med killar några är bra, andra är dåliga. Här är ett exempel som var kass. Hoppas jag slipper henne resten av mitt liv. Akterseglad Om du läser det hon skriver får du ta det med en stor nypa salt. Nej det var inte så jobbigt.

Vi avslutar med ett läsar brev. Och tänk på att mannen på bilden inte är samma som i brevet.

Hudmottagning

Kommentarer
Postat av: Bruse

Så "akterseglad" var inte populär ombord?

2007-11-02 @ 11:18:20
URL: http://gudarnasbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Winnie

När man ser detta undrar jag lite förynt om allt är verkligen så illa...Känner mig lite förolämpat av visst framtoning-det är ensamt på toppen - tänk på det när ni har kommit dit.

God Jul och Gott Nytt År
från en medstridare

2007-12-09 @ 23:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0