2 Timmar Powershopping i Dublin

Inte med kniven mot strupen men väl ett trängande behov av nya kallingar så begav jag mig iland i Dublin idag för att försöka köpa lite kläder. Dock så börjar jag ju jobba klockan tolv så det fick gå i raketfart. Men med mitt tränade öga för mode så blev det ett springande med VISA kortet som ett samurajsvärd. Antagligen får jag slänga samtliga plagg när Cajsa får syn på dem.

I rulltrappan hos Marks & Spencer hade en fyraåring lyckats med en fontänspya. Undrar vad barn på Irland äter? Halva kaskelotter måhända. Riktigt skönt att se när rulltrappan fullgjorde ett helt varv med sin nya beläggning.

Fyra dagar i samma fillingar. Exemplaret säljes nu till högstbjudande. Hoppas jag kan få lika mycket som Ola Skinnarmo fick för det paret han hade när han ensam skidade till sydpolen på 50 dagar.

Teds reseguide:

Irland - Dublin

Alla på Irland heter Pat. Ej hondjur.

Telefonsamtal med en Irländare är som ett samtal hos tandläkaren. (du får låtsas att du är tandläkare för att tänka dig in i den bilden)

GB glass heter inte GB utan HB.

Att tänka på nästa resa:
Vuxenblöjor:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0