Alla olika

Micke och jag satt idag och förkorvade oss i sjukvårdslitteratur. Jag blev inte mycket klockare av att höra om allehanda pungbråck och stjärtemfysem. Men jag fann det som givande att det fanns flera sidor om hur man gör sig av med kroppar. I detalj beskrev boken hur man skulle göra för att "dumpa" resterna.

Men den bilden i sinnet kom jag att tänka på när jag var nere och skulle sno godis av maskinchefen häromdagen. Chiefen som han också kallas i folkmun har ett kontor som han delar med skepparen. Där sitter de och dryftar allt sånt som kan vara viktig för världsalltets fortsatta rörelse genom rymden. Eller bara vem som är starkast. Jag ger en bild på Chiefens skrivbord så får ni sitta sömnlösa och fantisera om en riktigt produktiv värld.

Chiefens kontor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0