Segla då för Helvete!

Varför krockar båtar när det finns så mycket plats? Vad fan svarar man på det? Om ni någon gång hör om att jag har krockat så beror det på att jag har spårat i huvudet på alla fullkomliga dårar som släpps ut till sjöss.


För ett tag sen kom det ett förslag till vår kära underpresterande riksdag att det skulle införas ett form av körkort till sjöss. Jag tycker det verkar som en bra idé. Detta med tanke på hur lätt det är att köpa en båt som kör lika fort som en bil men som saknar både säkerhetsbälte, krockkuddar, broms, helljus och ja halvljus också för den delen. Då blir det ett ramaskri i svensk media och röster höjs för "friheten till sjöss".


Så det hela kommer väl att sluta med att vilken tonåring1, som har en rik pappa, kan ha en soft racerbåt. Vilken fullbult kan skaffa sig en stinkande badbalja2 och lägga ut nät var helst han tycker det är sexuellt tillfredställande. Vilken onanistklubb som helst kan ha en träskuta. Tillsammans terroriserar de handelssjöfarten.

"Men det finns ju regler hur man får köra, väl?" Säger någon som har läst på lite3 om hur man kör båt: Ja det finns det. Ganska enkla regler. Handelsfartyget väjer för segelbåten. Handelsfartyget väjer för en fiskebåt, Handelsfartyget väjer med ett undantag för allt. Detta verkar ju väldigt simpelt. Men det finns ett problem. Ibland blir det mörkt! Vad är det som är litet, tillverkat i plast och utan RADAR4? En segelbåt! Vad är det som är litet, ibland bygd i trä, sällan har någon som är på bryggan? En fiskebåt! Vad är det som är stort som fan, tillverkat i stål, har mer hästkrafter än samtliga bilar på ICA:s parkering tillsammans? Ett handelsfartyg! Resten får ni räkna ut själva... jag litar på att ni kan det. En liten hint: Att sitta i en segelbåt på Nordsjön på natten är som att cykla med en punkterad enhjuling på E22an, med skitiga glasögon och kraftig astma. Från andra hållet kommer en sprillans ny Volvo långtradare i 140 km/h med en riktigt ointresserad östeuropeisk5 chaufför. Han sitter och kollar på sommarkrysset samtidigt som han rattar med vänster liktornsprydda stortå.


Tänk på det här era satans småbåtsfascister. Jag hatar er och jag siktar kanske på er!



Fotnot


1. Här menas en sk. Brat.

2. Fiskebåt.

3. eller har fått det berättat för sig pga. bristande läsförståelse.

4. Ähh jag tänker fan inte förklara RADAR. Testa wikipedia smartskalle!

5. Kan vara från resten av världen också, men det var den imaginära bilden som var viktig här.


Kommentarer
Postat av: Martin

"cykla med en punkterad enhjuling på E22an, med skitiga glasögon och kraftig astma."



Haha, gillar den.

2008-08-08 @ 01:17:51
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fy fan vad du är generaliserande och fördomsfull. Hela din blogg lyser av avsky och bitterhet.



Jag kommer aldrig mer att läsa detta skräpet! Det är min fasta övertygelse att om du någon gång träffar en tjej så kommer du aldrig längre än till "vi hörs väl nån gång".



2008-08-08 @ 13:28:51
Postat av: Ted Wolter

Ja du Sofia, fint att du skriver till mig. Blir alltid glad för en kommentar, men din värmde som en brandbomb i en kycklingfabrik. Du gör en mycket skarp iakttagelse att jag är fördomsfull. Fint, lite av den känslan jag själv har. Synd att jag inte kan premiera dig. Eller jag gör så här. Du får ett hedersomnämnande. Vad säger du om det? Nä just det du skulle ju inte läsa mer. Lika bra det kanske. Jag kände aldrig att det var meningen att det skulle vara du och jag. Våra intressen var så olika. Dina kompisar så tröga. Din hund så äcklig. Din mamma så närgången den där gången i Partille när vi ”bara skulle hälsa på över helgen”. Jag önskar dig lycka och välgång. Kanske jag ser dig igen när jag kör förbi dig när du återigen försöker lifta i för höga klackar. Men jag kommer läsa din blogg, den roar mig lika mycket som Hobbex katalogen från 1992.

2008-08-09 @ 00:54:11
URL: http://sleten.blogg.se/
Postat av: Sofia

Kunde inte låta bli att titta efter crespons på min kommentar, och det stärker min uppfattning om att det inte är guds vilja att en del killar lever i sin ensamhet tillsammans med sin konsumtion. Det är ett välkänt faktum att det är få kvinnor som ens vill försöka leva med dryga, svettiga killar utan vare sig charm eller empati, än mindre med ditt utseende.



Att du skulle varit närgången med min mamma ser jag å andra sidan inte som en omöjlighet då hon trots allt fick barn med jordens slemmigaste karl, min far. Skulle det vara så att jag liftar och du skulle stanna hade jag ringt 112 för att anmäla en pågående våldtäkt omedelbart.



Lycka till.

2008-08-09 @ 14:31:29
Postat av: Martin

Haha, vad du lyckas uppröra Ted! =)

2008-08-10 @ 19:38:09
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Ted Wolter



Kära Sofia! Jag förstår nu din besatthet av min person. Hur det är med guds vilja angående konsumtion och sånt så har jag faktiskt inte den minsta aning. Känner inte honom så bra, träffades på nån men han var rätt dryg. Trodde han kunde allt.



Konstigt att du är så bitter över svett och mitt utseende. I början tyckte du det luktade manligt och att jag var som en av killarna i 300. Men nu förstår jag att doften påminde dig om din pappa. Jag beklagar verkligen det som hände, jag borde ha berättat att han och jag föll för varandra.



Jag tvivlar på att du skulle klara att våldta mig. Men är det inte väldigt dumt att ringa in och rapportera det själv. Jag vet inte, men av vad jag förstår så har du gjort det för.



Många kramar från din Ted.

2008-08-11 @ 15:50:50
URL: http://sleten.blogg.se/
Postat av: Thomas

Priceless!

2008-08-11 @ 21:06:20
Postat av: Åsa Bys

ooo guud detta världsmästerskap i förolämpningar är bara en drog..min enda riktigt njutbara last..än en gång lutar jag mig tillbaka och njuter av din blogg Ted..



U make my day!!

2008-08-19 @ 17:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0