Anknytning

"Anknytning tolv sextiofem nittiotre svarar inte, var god försök igen senare." Detta kan vara bland det mest irriterande jag vet.


Detta är vad jag ska börja min första sändning med när jag tar över efter Andy Roney på CBS 60 minutes. Jag ska bara hitta var jag ska skicka mitt CV. Om jag skriver att jag är född 1913  eller något liknande så borde saken vara biff. Sen måste jag nog ljuga ihop resten också. Men det borde ju inte vara något problem. Varje gång någon frågar vad jag jobbar med så skriker en röst inom mig: - SÄG FÖR FAN INTE ATT DU ÂR SJÖMAN! Sen hår jag mig själv: - Jag jobbar till sjöss. Sen är det kört. Samtalet kan då gå åt tre håll. Äldre människor pratar om teve programmet landgång och hur trevligt det verkar var. Idioter får en anledning att snacka om deras farsas 40 fotare. Och yngre frågar om jag känner deras farbrors kille. Han jobbar nämligen också till sjöss så då måste vi ju känna varandra.


Jag fick för ett tag sen höra att det finns 10 tusen svenska sjömän. (reservofficerare kvalar inte in där) Det är väl lika mycket som en rätt stor industri? Känner alla på Volvo varandra? Nej de det gör de inte. Dessutom är det rätt glest mellan sjömän av den enkla anledningen att det är vatten emellan dem. Så om någon säger att de jobbar till sjöss så lossas att du inte fattar vad vatten är.


Allt detta överskuggas om man skulle ha en hjärnsvikt och verkligen svarar på: Hur mår du? Folk är besatta av sjukdomar men mest sina egna. Så du slipper inte höra om andras krampor ens om du säger att du bröt ryggen när du byggde härbärgen i Darfur. Blev där skjuten i huvudet med en atombomb och därför tappade balansen och trillade över järnspett från 70 meter med ryggen först. Nej då får du höra om Signes ischias, som inte är ischias utan 90 kilos övervikt.


Så på alla frågor ska jag hädanefter svara att jag pressar gipsskivor och mår bra som fan.

Båt På land

Martha Louise, prinssesan i Norge som inte är prinssesa och pratar med änglar ni vet. Hon är gravid.

Detta var Norges största nyhet.

"I wish I could talk to ghosts. That would be sweeeet."

Carter Pewterschmidt


Kommentarer
Postat av: cajsa

bra skrivet. nu är det bara det här med profilbilden kvar...BYT!

2008-03-14 @ 14:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0