Olagligt, Nej.

Var går gränserna för vad man kan göra mot andra människor? Det finns så många utsatta runt om i världen. Vi försöker sätta upp gränser och regler för hur man får behandla andra människor. Så fort det börjar osa krig så hoppas vi på att FN ska komma farande som en bränd iller. När någon har brutit mot krigets lagar genom att plundra ett utedass i Senegal. Då hoppas vi på att domstolen i Haag ska döma dem till livstids straffarbete på Kjell och Company. Och när någon nallat din herrtidning i brevlådan, då hoppas du att den lokala polisen i Bromölla ska rycka ut för att prygla och stegla den där undermänniskan till brevbärare.


Det är de här sakerna som får vårt civiliserade samhälle att fungera. Vi litar på domstolar och polisväsende. När vi blir kränkta finns det någonstans att vända sig.


Hur kan då detta hända? Jag kommer hem efter att ha slitit för att återigen trygga olja och gas försörjningen till västvärlden. Då, genom mitt otvättade fönster ser jag det som får mig att fundera på om inte tortyr ändå är rätt skönt. Vad hade jag gjort för att få så grova krigsförbrytelser mot min hornhinna. Jag grät mig till sömns den veckan också.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det en råtta hon är ute och går med?!?, ja heffaklumpen då.

2008-10-03 @ 09:32:34
Postat av: Ted

Heffaklumpen? Tänk på att det är en människa av kött och blod, med känslor som du pratar om. Att hon sedan helt har tappat greppet om vad som är "lagom" att ta på sig. Säkert att det är "råttan" du är intresserad av? Jag ska se om jag hittar någon mer bild i arkivet.

2008-10-03 @ 21:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0