Censur är inte bara för andra länder.

När jag var hemma skulle båten på varv. För er som inte vet vad ett varv är, då menar jag inte när man åker karusell eller när man är tillbaka på samma kille/tjej som man låg med i högstadiet, så är varv en plats där man samlar lata människor som enligt specifikationen ändå har teknisk expertis. Vad gör då båten där? Jo! Det är som att lämna in bilen på service. När den kommer ut är tändstiften bytta, oljan ny osv. osv. Skillnaden med en båt är att servicen i det här fallet tog tre veckor.

det var så mycket som skulle göras på varvet. Listan var oändlig. Det hade pratats om det i månader om hur mycket som skulle göras. Om hur bra båten skulle bli efter "varvet". varvet lyftes upp och blev som när killar pratar om att förlora oskulden. efter "varvet" börjar livet.

En sak som skulle göras var att datasystemet skulle fräschas upp och bli tipp topp. Telefonen skulle bli supersäker att ringa från. Jag skulle få en vindmätare på bryggan för.

Tre veckor efter varvet:
Vindmätaren kostade tio lax och ligger fortfarande i sin låda på bryggan.

Telefonen går inte att ringa från.

När jag ska kolla sportresultat på Internet möts jag av följande:


Censur

Men en sak blev bra på varvet. Utsidan blev målad... -Men va fan den ser ju aldrig jag.


Kommentarer
Postat av: Erik

Hahaha, underbara servicemänniskor. Härligt att sidor med fotbollsresultat kategoriseras som "gambling", förresten. Inte mig emot, jag hatar fotboll och allt som hör därtill, men gambling var väl ändå lite av en stretch? ;)

2007-10-05 @ 22:29:10
URL: http://foto.tjugan.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0