Wales, sämst när det gäller.

Utanför Milford Haven... igen.


Detta scenario utspelade sig i Milford Haven för ett par dagar sedan, det har inget med Bro Atland att göra utan bilden har en viss koppling till dramat. Jag har tagit mig friheten att översätta enligt eget tycke.


På scen som den något bångstyrige arbetaren Jim har vi Bruce McKneglley. Hans något obstinate arbetsledare Mike spelas av Luke Halliweel.


Scenen utspelas på en arbetsplatform i Milford Haven. Måsar hörs skräna och i kanalen utanför passerar långsamt en tankbåt förbi.

SCEN 1 Det börjar bli fredag kväll. Klockan är dags för hemgång efter väl uträttat verk.


MIKE: - Jim! Kommer du ihåg vad jag bad dig om vid kaffet?


JIM: - JA! Fan vad du tjatar på mig hela tiden. Tror du jag är trög eller? (Jim far upp från det han håller på med)


MIKE: - Nej det tror jag inte Jim. Men jag vet Conny förra veckan höll på att glömma det.


JIM: - Ja men va fan jag är väl inte Conny heller? Är jag det?


MIKE: - Nej det vet jag. Föresten behöver du inte ha den attityden mot mig när jag bara ville påminna dig. Det är faktiskt jag som är boss här. (Micke höjer ett finger under Jims näsa)


JIM: - Tar du inte ner det där fingret bryter jag av det och gör om det till en örontopps på dig!


MIKE: - Passa dig din lilla spoling, jag käkar såna som dig till brunch. Gå nu och gör det jag bad dig om. För du kommer väl ihåg var det var?


JIM: - JA MEN VA FAN! JAG SKA GÖRA DET!


MIKE: - Bra då ses vi på måndag Tiger!

SCEN 2 Måndag morgon.

MIKE: - Du kom inte ihåg vad jag bad dig om va?

JIM: - Men vill du att jag ska komma ihåg allt eller?

Rigg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0