Jag har gjort det förr..

För ett bra tag sen fick jag en snetändning på Miljöpariet. kanske inte så mycket Miljöpartiet som på Gustav "Fisken" Fridolin. Läs här. Men sedan dess har Gustav skött sig rätt bra. Eller rättare sagt, jag har inte sett röken av honom. Detta var bra för jag tror inte det hade varit så bra om jag skrivit en ny lång hatramsa om honom. Till och med min fromme far ringde mig och undrade om jag inte hade tappat förståndet. Det hade jag. Tyvärr så veck jag ner mig. Jag skäms än idag för att jag ändrade i inlägget. Jag strök att Gustav blev påsatt av gamla gubbar i parker, att han sålt gräs till spädbarn och att han har talfel. Jag hatar inte Gustav. Jag bara ogillar honom mer än att äta sågspån ett helt liv.

Men miljöpartiet var det. Jag har en gång röstat på Miljöpartiet. fråga mig inte varför. Oftast när det är val så tar jag den lapp som det finns flest kvar av på bordet, eller så skriver jag en själv. Men för ett bra tag sen la jag min röst på Miljöpartiet. Skulle min fader läsa detta nu blir jag väl arvlös. Jag trodde genom detta att jag visste på ett ungefär vad MP pysslar med och vad de står för. Fel, fel fel.  Innan jag åkte ut för att hjälpa Norge att skapa ett oljeimperium så köpte jag ett par byxor på second hand. Ett par vanliga jeans, inget fancy alls. Ska tvätta den innan jag fyller dem med mina ben. Kollar av någon anledning i bakfickan. Hittar en lapp. Måste återigen fundera på vad ordet MILJÖ står för. Igen.


Kommentarer
Postat av: F

sv: gick fel? =)

kram Frida

2008-08-03 @ 23:21:12
URL: http://fridaalindqvists.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0