Sakletare

Ombord i båtar kan man göra de mest märkliga fynd som mänskligheten har sett. Att arkeologer inte har ett större intresse för flytande rostholkar är för mig ett mysterium. Man har hört historier om hur förtorkade däckselever har hittats i tankar som varit stängda i flera år, endast små skrapmärken på insidan av luckan skvallrar om att döden har varit långtifrån smärtfri. Då och då hör man berättelser om sjömän som har hittat vigselringar i kölsvinet från skeppare som varit avlidna sen innan förra istiden. Ryktet säger att nyligen hittade en maskinist i en grekisk båt en tvål.  


Själv har mina fynd sällan varit särskilt stora eller ätbara. Men så idag kom min tur att göra ett praktfynd. En av mina besättningskollegor behövde medicinsk assistans. Som den hemmagynekolog jag är så erbjöd jag min expertis. För ändamålet var jag tvungen att rota igenom förråden i fartygets hospital. Där var fyndet, lyckan kommer svalla länge mot minnets stränder. (note to self: Skriv aldrig dikter Ted!)


Jag vill nu inför vittnen dokumentera att det var JAG som gjorde detta fyndet den 16 augusti 2008. Så när ni om 30 år hör talas om det så kan ni säga. "Nänä den historien vet jag var den kommer ifrån. Det var en latent psykopat som hette Ted som hittade dom där, inte Ingvar Oldsberg."

Placeras under säljes i dalademokraten på Söndag.


För den inte fullt så uppmärksamme bidrar jag med en förstoring över själva grenen. Ja färgen är gul. För den som undrar varför det finns en suspensoar ombord på en mansdominerad arbetsplats. Det kan vi bara spekulera i. Kanske det är så att den ska bäras i nått syfte att göra ett riktigt bra intryck dansandes till Justin Timberlakes Sexy Back. Men det är bara en spekulation.

kan vara kiss


Kommentarer
Postat av: Åsa Bys

hahaha detta var en rolig blogg. Hmm hur hamnade jag här? Äh skitsamma, det är en given favorit iaf.

Blogga på så lutar jag mig tillbaks och skrattar!HAHAHA HA HA

2008-08-17 @ 20:19:13
Postat av: Ted Wolter

Hej Åsa!



Nu är kanske inte mitt mål att roa så mycket som det är ren terapi. Men tack ska du ha... tror jag.



Kram Ted

2008-08-18 @ 00:16:01
URL: http://sleten.blogg.se/
Postat av: Greven av Rinkabyholm

Kan du ta hem den där åt mig? Diskretion efterfrågas.

2008-08-19 @ 12:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0